دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 19:10
حسین شریفی:

جنبش دانشجویی نهیب قدرت است 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی گفت: جنبش دانشجویی نه رقیب قدرت و نه رفیق قدرت و سیاست، بلکه نهیب قدرت است. 
کد خبر : 342536
photo_2018-12-08_18-12-49.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر انزلی عصر امروز به‌مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی با عنوان نقش دانشجو در جنگ اقتصادی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد.


 این مراسم با حضور مسئول دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان، رئیس تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرپرست، اعضای هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی و به همت حوزه بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی در این مراسم با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی به‌عنوان یکی از مصادیق جنبش‌های اجتماعی به هیچ‌وجه در پی دستیابی به قدرت نیست، اظهار کرد: جنبش دانشجویی نه رقیب قدرت و سیاست است و نه رفیق آن، بلکه در کنار سیاست است و هر کجا که قدرت و سیاست از آرمان‌های یک کشور فاصله بگیرد، جنبش دانشجویی وارد عمل شده و ظهور پیدا می‌کند.


حسین شریفی اضافه کرد: جنبش دانشجویی دارای آرمان‌هایی است که بخش عمده آن معطوف به عدالت اجتماعی بوده و این عدالت اجتماعی و آزادی خواهی برگرفته از آموزه‌های دینی ماست.


در ادامه رئیس تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: پس از ملی‌شدن صنعت نفت و ظهور مشکلات اقتصادی ، زمینه کودتای 28 مرداد سال 1332 در کشور فراهم شد و در پی وقوع مشکلات اقتصادی؛ دولت  آمریکا به دولت کودتایی ایران کمک مالی بلاعوض کرد. بلافاصله پس از این کمک، رئیس جمهور وقت آمریکا معاون خود را به ایران فرستاد و تلاش کرد از این طریق جای پای خود را در سیاست‌های بعدی کشور مستحکم کند و این سفر باعث شکل‌گیری جنبش دانشجویی و در نهایت شهادت سه دانشجو گردید.


عمران علیزاده خاطرنشان کرد: این سه دانشجوی شهید، با بصیرت و آگاهی، دشمن زمانه خود را شناخته بودند و مطالبه‌گری آنان موجب شهادت آنان شد.


 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به اهمیت عنصر سیاست‌ورزی در میان دانشجویان عنوان کرد: اگر دانشجو فقط در پی اخلاق و تحصیل علم و دانش باشد، بصیرت در وی ایجاد نخواهد شد و عنصر که موجب ایجاد بصیرت در قشر دانشجو می‌شود؛ سیاست ورزی است.


 رئیس تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد و امیدواریم دانشجویان کشور در کنار اخلاق‌مداری و تحصیل علم؛ سیاست ورزی داشته باشند تا بتوانند به بصیرت دست یابند.


مسئول دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان  نیز در این مراسم گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، دانشجو بودن یک افتخار است و نهضت و جنبش دانشجویی باید مطالبه‌گر باشند.


 غلامرضا غدیری اضافه کرد: شهدای حادثه تاریخی 16 آذر در پی مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی به شهادت رسیدند و این روز بیانگر آن است که دین ما دین مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته